Sabíeu que si us beveu una llauna de Cocacola prendreu 12 cullerades de sucre? O que un suc de fruites o batut de xocolati té 8 cullerades de sucre en la seva composició? Gràcies al taller que vam realitzar el grup de 4t, a l'escola hem pogut comptar amb l'exposició El sucre, un dolç molt amarg.

El dilluns, 11 de febrer, vam celebrar amb el cicle dels GRANS el primer World-Tast, una trobada semblant a la que vam fer el mes de novembre amb la comunitat educativa i que tenia per objectiu reflexionar sobre l'acollida que feim als alumnes nouvinguts a l'escola.

+

El passat divendres, 13 de gener, un grup de persones ens vam reunir a l'escola per escoltar na Betlem Gomila, doctora per la UB en l'Àmbit de la Salut i la Qualitat de vida, Psicoterapeuta i Coach Transformacional, entre moltes altres coses.

Construint relacions cap al benestar, aquest és el títol de la ponència que tots valoren molt positivament. Entre els aspectes més interessants, segons els participants, destaquen la importància de la comunicació, de l'autoconeixement, aprendre a escoltar-nos a relacionar-nos millor amb noltros mateixos ens ajuda a escoltar i relacionar-nos millor amb els altres.

La proximitat i la senzillesa en la manera de comunicar, va fer que la trobada amb na Betlem fos una estona inoblidable.

El World Cafè a la nostra escola era un experiment. Ens feia ganes, però, provar de fer aquesta dinàmica de grups en una trobada informal i entretinguda, en la qual posàrem damunt la taula temes d'interès general per a la comunitat educativa. La convivència a l'escola i al poble, els projectes compartits, la cohesió de tots els membres de la comunitat, el benestar col·lectiu, la cura cap als espais comuns des Migjorn... Tot un munt d'idees entrellaçades que, acompanyades d'un cafenet o infusió i bereneta, van fer possible que ens engresquéssim en actuacions a curt i a mitjan termini i a comprometer-nos, entre tots, a aconseguir la comunitat educadora que somiam.

Subcategories