+

El passat divendres, 13 de gener, un grup de persones ens vam reunir a l'escola per escoltar na Betlem Gomila, doctora per la UB en l'Àmbit de la Salut i la Qualitat de vida, Psicoterapeuta i Coach Transformacional, entre moltes altres coses.

Construint relacions cap al benestar, aquest és el títol de la ponència que tots valoren molt positivament. Entre els aspectes més interessants, segons els participants, destaquen la importància de la comunicació, de l'autoconeixement, aprendre a escoltar-nos a relacionar-nos millor amb noltros mateixos ens ajuda a escoltar i relacionar-nos millor amb els altres.

La proximitat i la senzillesa en la manera de comunicar, va fer que la trobada amb na Betlem fos una estona inoblidable.

El World Cafè a la nostra escola era un experiment. Ens feia ganes, però, provar de fer aquesta dinàmica de grups en una trobada informal i entretinguda, en la qual posàrem damunt la taula temes d'interès general per a la comunitat educativa. La convivència a l'escola i al poble, els projectes compartits, la cohesió de tots els membres de la comunitat, el benestar col·lectiu, la cura cap als espais comuns des Migjorn... Tot un munt d'idees entrellaçades que, acompanyades d'un cafenet o infusió i bereneta, van fer possible que ens engresquéssim en actuacions a curt i a mitjan termini i a comprometer-nos, entre tots, a aconseguir la comunitat educadora que somiam.

Reunió d'àrbitres.

reuni drbitres1reuni drbitres2

Arrel d'alguns conflictes reincidents al futbol furant el temps de pati, l'assemblea de delegats i delegades va veure la necessitat de regular aquesta estona de joc. Vam trobar interessant que hi hagués uns àrbitres que posessin una mica d'ordre. Alguns alumnes es van oferir voluntaris per fer aquesta funció i, el passat 18 d'octubre, es va celebrar una reunió amb l'assessorament d'en Xavi, entrenador de futbol des Migjorn. En aquesta trobada es va parlar de valors, de responsabilitat, de diversió, d'equitat, de respecte, d'imparcialitat, de regles del joc...

Amb la col·laboració d'uns quants pares forçuts i manyosos hem pogut reconvertir una de les bobines gegants que teníem al pati en un taula de pícnic molt xula. Moltes gràcies per aquesta col·laboració!

El passat 22 de gener vam celebrar a l'escola la primera trobada pedagògica relacionada amb els Ambients de joc i aprenentatge. Una cita peculiar a la que van assistir les famílies i en la qual varen poden poder viure de primera mà què és el que feim als Ambients de l'escola, quina és la manera d'organitzar-nos i quines són les bases pedagògiques que sustenen aquest nou enfocament metodològic. Moltes gràcies a tots per participar-hi. Vam xalar molt!

Reuni sala polivalentweb2R web3R web4R web5R web7R web8R web9R web10R web11R web12R  Maribel i Joanaweb14R Ambient dArt  Tabalet     Cercle matemtic Sara

Subcategories